Драматургія Лесі Українки у контексті розвитку «нової європейської драми» на етапі символізму

  • Надія Колошук

Анотація

Стаття є підсумком мого зацікавлення драматичним доробком Лесі Українки в контексті «нової європейської драми». Європейська критика заговорила про це явище в кінці ХІХ ст., а Леся Українка писала у своїх статтях на початку ХХ ст. Новаторська творчість Г. Ібсена, М. Метерлінка й особливо Ґ. Гауптмана мала великий вплив на розвиток української авторки. Інтелектуальний конфлікт символістського типу – конфлікт двоєсвіття – є стрижнем її мистецької індивідуальності від першої драми «Блакитна троянда» до останніх – «Оргії» та «Орфеєвого чуда». Унаслідок приналежності до постколоніальної культури Леся Українка мало відома світові як геніальний драматург, однак риси її новаторства незаперечні. В останні роки її драми «Камінний господар» та «Лісова пісня» актуалізовані в нових талановитих театральних постановках. Ключові слова: нова європейська драма, інтелектуальний конфлікт, епоха модернізму, драматургія Лесі Українки, символізм, конфлікт двоєсвіття.
Опубліковано
2019-04-26
##submission.howToCite##
Колошук, Н. (2019). Драматургія Лесі Українки у контексті розвитку «нової європейської драми» на етапі символізму. Волинь філологічна: текст і контекст, (26), 91 - 109. Retrieved із https://volyntext.eenu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/809