Олена Пчілка про моду і вроду

  • Тереза Петрівна Левчук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Ключові слова: мода, врода, естетизм, реалістична проза, вестиментарний код

Анотація

У статті досліджено відображення моди як багатоаспектного явища утворах Олени Пчілки. З’ясовано художню функцію одягу-опису (за Р. Бартом),визначено диспозицію моди і вроди у конструюванні образів-персонажів.Окреслено політичний та етичний вектори в естетичних поглядах письменниці.Простежено відображення модних тенденцій у таких аспектах: одяг,інтер’єр, кулінарія, освіта, етикет, розваги тощо. Доведено, що вестиментарнийта гастрономічний коди презентують знакові системи різних соціальних груп. Врода в диспозиції до моди постає як природне та набуте. Письменницяестетизує портрети духовно багатих, національно свідомих героїв, а такожвластиві етнічні типи.Побутовий естетизм Олени Пчілки в реалістичних творах згодом вповнірозвинувся в модерністському варіанті національного письменства, зокремапрози. 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##
доцент кафедри теорії літератури та зарубіжної літератури Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
Опубліковано
2019-12-29
##submission.howToCite##
Левчук, Т. (2019). Олена Пчілка про моду і вроду. Волинь філологічна: текст і контекст, (28), 119 - 147. Retrieved із https://volyntext.eenu.edu.ua/index.php/volyntext/article/view/872